Media zachłysnęły się lądowaniem
w Warszawie, pierwszego z ośmiu zamówionych przez LOT Boeingów 787 Dreamliner.
Dziennikarze, głownie telewizyjni, prawie sikali po nogach z zachwytu! Darmowa
reklama marzeń!
Dziwnie cicho było, że te dostawy
maja prawie czteroletnie opóźnienie., bo pierwszy Dreamliner miał się pojawić w
Polsce w 2008 r.
W typowej konfiguracji w
Dreamlinerze montowane są 252 siedzenia. Zamówione przez LOT samoloty będą
miały trzy klasy pasażerskie: biznes - z 18 fotelami rozkładanymi do pozycji
leżącej, premium economy - mieszczącą 21 foteli oraz klasę ekonomiczną z 213
fotelami.
Koszt zakupu tego cudu techniki
to niemal 200 mln dolarów. LOT będzie nowe maszyny leasingować. Miesięcznie
będzie płacił ponoć 100 tys. zł. Już jednak dzieli skórę na niedźwiedziu i
liczy, że na lotach do USA (od stycznia) zarobi miesięcznie 150 tys. zł więcej
niż obecnie.
Problem w tym, by ludzie chcieli
tymi liniami latać. A nie chcą! Wolą przez Monachium „Lufthansą”. Przede
wszystkim taniej!
Bez zmian mają bowiem pozostać
ceny biletów w klasie ekonomicznej (nie wierzę!). Za przelot do Nowego Jorku
zapłacimy - 2650 zł (w tej chwili trwa promocja: 1999 zł). Wzrosną ceny w
klasie biznes - dziś bilety kosztują 9 150 zł, w Dreamlinerze będą kosztować o
tysiąc złotych więcej. Ceny w klasie premium to 7 580 zł. Dzięki temu LOT
zarobi na jednym locie do Nowego Yorku 150 tys. zł więcej niż obecnie.
Głosy internautów są bezlitosne:
„Zapamiętajcie to, że te samoloty nie
będą polskie, kupuje się je za pieniądze podatników ale LOT zostanie niedługo
sprywatyzowany, sprzedadzą go za grosze. To samo robi się ze szpitalami jak i
wszystkim innym, mamy najbardziej grabieżczy rząd od czasów wojny...”
I coś, co trochę przeraża,
chociaż to ponoć tajemnica Poliszynela:
„Rata leasingowa wynosi 1 mln
DOLARÓW miesięcznie. wiem bo pracuje w Locie. to co sie dzieje w tej firmie to
skandal.za wszystko przepłacamy(żarcie, sprzedaż biletów, obsługa samolotów i
wiele, wiele innych)KILKAKROTNIE. i takiego mobbingu jak w Locie nie ma
nigdzie.zwolnili kilku kolegów pilotów bo mieli CZELNOŚĆ donieść na przekręty
szefów. a kwestia symboli religijnych- zakaz noszenia krzyżyków, gdy prezes sam
trzyma na biurku MENORĘ. LOT ma swój rozbudowany dział prawny, a do wszystkiego
zatrudnia zewnętrzną kancelarię - ZA MILIONY rocznie.(wystarczy spojrzeć w
cennik tej kancelarii). długo ta firma nie pociągnie- już nie ma co sprzedać, a
bruksela na dofinansowanie się nie zgodzi. ale cóż prezes Piróg pójdzie gdzie
indziej rozwijać kolejną firmę”.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz